måndag 19 juli 2010

Jobb

Hej bloggis, det var länge sen. Jag har varit i sommarstugan och fått färg, sen har jag fått jobb. Tackar en getinginvasion i Uppsala för 8-17 i tre veckor. Idag har jag: vaknat 06, ätit havregrynsgröt, tagit bilen en halvtimme till jobbet, fickparkerat, jobbat på kontor. Kontorstider. Tror aldrig i hela mitt liv jag betett mig så vuxet. Och vilket fantastiskt tråkigt jobb sen, vilken tur för mig att jag är bra på att hålla tråkiga saker på en humoristisk distans. Jag tänker inte blööö 500 fakturor kvar att knappa in innan jag går hem, jag skrattar åt dom absurt stora pappershögarna, tänker the Office, amerikansk indiefilm, senast Stranger than fiction och dom trånga korridorerna i Being John Malkovich. Tänker Kafka fast jag inte läst. Det jag jobbar med är administration kring skadedjursbekämpning, jag tänker kontorsråttor och arbetsmyror. Så härligt dystopiskt, mysigt kusligt. Men är trött också.

Vet väl som alla andra att man ska va lojal och inte blogga så mycket om sitt jobb men bara en sak till, tycker att denna nya värld är så fascinerande. Alltså jag jobbar på en arbetsplats där kvinnorna sitter till vänster och männen till höger, med åtskilda kontor och åtskilda fikarum. Tror jag, var i alla fall bara i "tjejernas". Inte för att det är nåt särskilt politiskt eller religiöst statement, det vore ju en skräll. Nä här är det väl bara som vanligt, man gör vad man är bra på så tjejerna flirtar i kundtjänsten och killarna (som jag ju då inte träffat, men som går under namnet "killarna") kallas "tekniker" och ägnar sig alltså åt så exotiska grejer som skadedjursutrotning. Såklart... daah blir trött alltså.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar