fredag 3 december 2010

Fredagsfynd

Man va på kupan i djurås, själva livets eviga guldgruva. Köpte 3 saker.





















1. Hellång, och i dessa tider bestämt pepparkaksfärgad sammetsklänning. Känner mig som underbaraclara själv i den fast min bulle i ugnen är ingen åttamånaders utan rätt o slätt svullen mage o förstoppning, tack för mig, o inga osmakliga kommentarer om klänningsfärgen efter det.






















2.  En likadan mössa som jag redan har. Ja men varför inte. Jag som spenderat de senaste dagarna i soffan halvdöd framför tv4 säger som en vidrig reklam: priset är skillnaden.





















3. Hippokrates som kaffemugg. I guldtryck! Stor svart o helt cylindrisk, dvs till formen perfekt. Sen gick jag hem och slog upp Hippokrates i Sofies värld, de va läkekonstens fader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar